Xenia Löffler barokní hoboj

Umělec

Hobojistka Xenia Löffler v posledních letech získala vynikající renomé díky svému nezaměnitelnému hudebnímu výrazu a podmanivé interpretaci. Kritika vyzdvihuje její „zcela přirozenou virtuozitu“ a „elegantní tón, bohatý na barvy a nuance“ (Klassik.com).

 

Od roku 2001je členkou a sólovou hobojistkou Akademie für Alte Musik Berlin a jako sólistka a členka různých komorních těles vystupovala po celém světě s ostatními soubory a orchestry pod taktovkou věhlasných dirigentů. Zvláště významným bodem její hudební kariéry bylo pozvání sira Johna Eliota Gardinera, aby se jako sólová hobojistka podílela na projektu Bach Cantata Pilgrimage 2000.

 

Vystudovala hudební akademii Schola Cantorum Basiliensis, zajímá ji především objevování neznámých skladeb pro hoboj a jejich nahrávání na CD. Již vydala řadu sólových alb u různých vydavatelství, jako jsou například Harmonia Mundi (koncerty pro hoboj Carla Philippa Emanuela Bacha, hobojové koncerty benátských skladatelů), Supraphon (Reichenauer a Jiránek) a Accent (Bachovy koncerty pro hoboj a kantáty, drážďanské hobojové koncerty, Graunovy hobojové koncerty a pásmo Händelových skladeb nazvané My Favourite Instrument/Můj oblíbený nástroj). Několik těchto nahrávek obdrželo významné ceny či nominace, například BBC Music Magazine Awards, Gramophone Award a Diapason d’or.

 

S hlubokým zaujetím se věnuje interpretaci komorní hudby na koncertech i nahrávkách s vynikajícími instrumentalisty, jako jsou Isabelle Faust, Maurice Steger, Václav Luks a Vittorio Ghielmi. S dechovým oktetem Amphion Bläseroktett, které založila, vystupovala na mezinárodních festivalech a nahrála devět alb, která se dočkala velmi příznivého kritického ohlasu.

 

Xenia Löffler vede mistrovské kurzy v Německu i jiných zemích, od roku 2018 je uměleckou ředitelkou letní akademie v Neuburgu nad Dunajem a vede výuku hry na historické hoboje na Univerzitě umění v Berlíně.